Szukaj na tym blogu

środa, 9 sierpnia 2017

Alex Kava – „Trucizna”

Kava - Trucizna-01

Opis:


Sabrina Galloway zatrudniona jako pracownik naukowy w firmie EcoEnergy spędziła pięć lat nad opracowaniem technologii produkcji paliwa alternatywnego. Pewnego dnia okazuje się, że trujące odpady powstające podczas produkcji paliwa spływają do pobliskiej rzeki. Czyżby w procesie technologicznym został pominięty kosztowny, acz niezbędny etap oczyszczania odpadów? Sabrina najpierw uważa to za własne przeoczenie, lecz szybko stwierdza, że ktoś sfałszował dokumentację. EcoEnergy wcale nie zamierza jej pomóc, Sabrina odnosi natomiast wrażenie, że jest śledzona. Zaczyna też otrzymywać pogróżki, mieć coraz większe trudności z dostępem do potrzebnych danych. Kiedy ginie jeden z jej współpracowników, ogarnia ją przerażenie. Ofiara miała na sobie laboratoryjny fartuch z jej identyfikatorem…


Moja ocena: Dobra (***)


W moim odczuciu Alex Kava pisze w sposób bardzo przystępny. Kiedy skupiłam się na rozgrywających wydarzeniach, nie tylko było mi bardzo trudno się oderwać, ale kolejne strony mijały niepostrzeżenie. W dodatku autorka potrafiła mnie nie tylko zaciekawić, ale w niektórych miejscach nawet rozbawić czy zaskoczyć.

Czułam jednak, jakby to było nieco naciągane, że nagle wszyscy bohaterowie stają się specjalistami w każdej dziedzinie... od przetwarzania śmieci po modus operandi płatnych zabójców itp. Swoją drogą tożsamość prawdziwego mocodawcy naszego speca od brudnej roboty pozytywnie mnie zaskoczyła, ponieważ nawet przez myśl mi nie przeszło by podejrzewać tę konkretną postać. Za to należy się plus.

Niestety duży minus dałabym za zakończenie. Akcja znacząco przyspiesza i w pół akcji się urywa. A potem po amerykańsku żyli długo i szczęśliwie. Czuję się oszukana – jakby ktoś wyciął rozdział czy dwa, właśnie te, gdzie przewijające się w trakcie powieści kwestie zostały wyjaśnione.

Historia dobra, ale bez szaleństw. Można jednak spędzić przy „Truciźnie” kilka przyjemnych wieczorów.

1 komentarz:

Będzie mi niezmiernie miło za każdy komentarz. Jednakże namolnego spamu nikt nie lubi, podobnie zresztą jak "hejtingu". Jeśli chcesz kogoś poobrażać to radzę użycie tego fajnego krzyżyka w prawym górnym rogu. Komentarze tylko spamujące lub obraźliwe będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...