Szukaj na tym blogu

środa, 12 grudnia 2018

Ursula Poznanski - „Polowanie”

Opis:

Beatrice Kaspary, #1


Na pastwisku leży martwa kobieta. Na jej stopach – wytatuowane współrzędne, które prowadzą policję do makabrycznego znaleziska – zafoliowanej dłoni i… zagadki od sprawcy. Beatrice Kaspary i Florin Wenninger, sympatyczni śledczy z Salzburga, zaczynają grać z mordercą w krwawą grę, w której stawką jest życie kolejnych ludzi. Wyposażeni w odbiornik GPS znajdują potworne fanty i próbują zatrzymać przestępcę, który prowokuje ich i wyzywa na pojedynek. A czas ucieka…

http://gorzka-czekolada.pl/book/polowanie/

 

Moja ocena: Oby więcej takich (*****)


Ostatnio zaczęłam dość żmudny proces nadrabiania „półkowników”, czyli książek kurzących się na półkach, na które zazwyczaj nie miałam chęci, dla których nie mogłam znaleźć czasu itp. Dotyczy to zarówno książek pojedynczych, jak i kolejnych części serii zaczętych dawno temu. Jakąś część tej grupy stanowią także książkowe prezenty. “Polowanie” otrzymałam właśnie w ten sposób. Niestety nikt z takimi prezentami nie daje w pakiecie czasu na czytanie. ;)

Książka Ursuli Poznanski przykuwa samą okładką. Znacznik graficzny danego punktu, który często spotyka się w elektronicznych mapach, sugeruje poruszanie się w terenie. A zestawiając go z dużo mówiącym tytułem, możemy oczekiwać na szukanie kogoś/czegoś. Gdy dodamy do tego gatunek powieści, jaki wychodzi pod szyldem „Gorzkiej czekolady”, wyjdzie nam, w którą stronę będzie zmierzać ta historia.

„Polowanie” to dynamiczny kryminał, który został oparty na geocachingu. Osobiście się w to nie bawiłam, ale wiem, o co chodzi. Dla wyjaśnienia geocaching to gra terenowa użytkowników odbiorników GPS, polegająca na poszukiwaniu tzw. skrytek uprzednio ukrytych przez innych uczestników zabawy. W kontekście zagadek kryminalnych jest to całkiem interesujący temat. Samej zabawie zostaje nawet podporządkowany podział książki, w którym nie ma tradycyjnych nazw rozdziałów, a współrzędne geograficzne.
To, że nic nie znaleźliśmy, nie znaczy, że nie ma nic do znalezienia (…). Znacznie bardziej prawdopodobne jest to, że szukaliśmy nie tego, co trzeba.
Zdecydowanie polecam! Wartka akcja, poszukiwania i rozwiązywanie zagadek są atutami tej książki. Nie zapominajmy jednak, że „Polowanie” to kryminał. Niekiedy z dość mocnymi opisami. A zakończenie? Mnie zaskoczyło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło za każdy komentarz. Jednakże namolnego spamu nikt nie lubi, podobnie zresztą jak "hejtingu". Jeśli chcesz kogoś poobrażać to radzę użycie tego fajnego krzyżyka w prawym górnym rogu. Komentarze tylko spamujące lub obraźliwe będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...